ΟΜΑΔΑ: Αζιλαζιάν Όλγα (41080037)
Κατσιμίχα Μυρτώ (41080068)
Κούτλα Καλλιόπη (41080096)
Παναγιώτου Νικολέτα (41080025)
Σακελλαρίου Αλεξία (41080084)
1. ΟΡΑΜΑ – ΑΠΟΣΤΟΛΗ
Λαμβάνοντας υπόψη τις αντίξοες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που αντιμετωπίζει η σύγχρονη ελληνική κοινωνία, η ομάδα “Victorious Secret”, η οποία απαρτίζεται από τις εξής: Αζιλαζιάν Όλγα, Κατσιμίχα Μυρτώ, Κούτλα Καλλιόπη, Παναγιώτου Νικολέτα και Σακελλαρίου Αλεξία, προτείνει τη διεξαγωγή ενός κοινωνικού και μη κερδοσκοπικού γεγονότος. Σε μια περίοδο, όπου τα φαινόμενα ξενοφοβίας βρίσκουν έδαφος ανάπτυξης και τα άτομα τείνουν όλο και περισσότερο να κλείνονται στο εαυτό τους, το κοινωνικό αυτό γεγονός έχει ως σκοπό να εμπλέξει τους πολίτες σε μια ατμόσφαιρα χαράς και δημιουργίας μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων που θα είναι ανοιχτές σε όλους. Στόχος είναι να αντιληφθούν τα άτομα πως η εδραίωση και η ανάπτυξη των κοινωνικών δεσμών αποτελούν χρήσιμα μέσα για την ψυχική αντιμετώπιση των δυσχερειών της καθημερινότητας.
Το όραμα του συγκεκριμένου γεγονότος περιστρέφεται γύρω από τις έννοιες της συμμετοχικότητας, της δημιουργικότητας, της αλληλεγγύης και της προσφοράς – υλικής και άυλης –, οι οποίες τείνουν να εκλείψουν στην εποχή του καταναλωτισμού και της παγκοσμιοποίησης. Με αφορμή το κύμα απαισιοδοξίας και θλίψης που χαρακτηρίζει την εποχή μας η διοργάνωση του εν λόγω γεγονότος έχει ως αποστολή: «να αποτελέσει μια ευχάριστη έκπληξη για τους περαστικούς του κέντρου της Αθήνας χαρίζοντας χαμόγελα και στιγμές χαράς και αισιοδοξίας χωρίς οποιοδήποτε αντίτιμο».
Θελήσαμε να κάνουμε ένα «δώρο» στους περαστικούς του κέντρου, να τους βγάλουμε για λίγο από τη μιζέρια και την κακοκεφιά, που σαν ιός καταλαμβάνει τη χώρα μέρα με τη μέρα. Με το “Make My Day Project” θέσαμε από την αρχή ως στόχο να μεταδώσουμε, έστω για λίγα λεπτά, τη χαρά και την αισιοδοξία που πιστεύουμε ότι πρέπει να χαρακτηρίζει κάθε άνθρωπο παρά τις υπάρχουσες συνθήκες. Επιθυμία μας είναι η σύσφιξη των ανθρωπίνων σχέσεων. Οι άνθρωποι που είτε απλά θα παρακολουθούν είτε θα συμμετάσχουν σε κάποια δραστηριότητα θα έχουν την ευκαιρία να μιλήσουν με τον άγνωστο δίπλα τους, να γελάσουν και να αστειευτούν, κάτι που λείπει από την Ελλάδα του 2012, πόσο μάλλον από την Αθήνα, μία πόλη γεμάτη «ξένους».
Αυτό θα επιτευχθεί όχι μόνο μέσω των διασκεδαστικών δραστηριοτήτων, όπως θα αναλυθεί παρακάτω, αλλά και μέσω του βασικού στοιχείου του event: της έκπληξης. Ο κόσμος δεν θα έχει την παραμικρή ιδέα για το τι πρόκειται να συμβεί κατά τη διάρκεια της βόλτας του, έτσι σίγουρα θα ενθουσιαστεί με την ιδέα, πόσο μάλλον όταν θα μπορεί να συμμετάσχει και ο ίδιος στις περισσότερες δραστηριότητες.
Πιο αναλυτικά, το κοινωνικό αυτό γεγονός στοχεύει στα εξής:
• Στην ανάπτυξη της κοινωνίας μέσα από τη σύσφιξη των ανθρώπινων σχέσεων.
• Στην ηθική και ψυχική ικανοποίηση των συμμετεχόντων.
• Στην αναπτέρωση του ηθικού των συμμετεχόντων.
• Στην προσέλκυση της προσοχής των περαστικών.
• Στην δημιουργία έκπληξης.
• Στη διασκέδαση των εμπλεκομένων.
• Στην ενθάρρυνση της κοινωνικότητας και της συμμετοχής μέσα από ολοκληρωμένες δραστηριότητες ως προϋποθέσεις της κοινωνικής και ψυχικής ευημερίας.
Οι παραπάνω στόχοι διακρίνονται για τη σχετικότητά τους με τη γενικότερη αποστολή του συγκεκριμένου γεγονότος. Είναι συγκεκριμένοι και πραγματοποιήσιμοι, αν και η μέτρησή τους, καθώς αφορούν περισσότερο στη δημιουργία συναισθημάτων και στην εδραίωση μιας γενικότερης κατάστασης, μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από την αντίδραση των περαστικών και τις εντυπώσεις τους, όπως θα εκφραστούν στους ίδιους τους διοργανωτές και όπως θα αποτυπωθούν πιθανότατα μέσα από την προβολή του γεγονότος στα διάφορα μέσα επικοινωνίας.
2. “MAKE MY DAY PROJECT”
Όπως έχει ήδη αναφερθεί, το event που προτείνεται διακρίνεται από ένα σαφή κοινωφελή χαρακτήρα. Το θέμα του αφορά σε ένα γενικότερο μήνυμα χαράς που θα σταλεί προς τους πολίτες. Η επιλογή του τίτλου “Make my day”, έγινε, καθώς σε μια πολύ μικρή και εύκολα μνημονεύσιμη φράση συνοψίζεται η ουσία του εν λόγω γεγονότος, που είναι η προσφορά στιγμών χαράς για τη βελτίωση του τρόπου με τον οποίο το κοινό θα δει τη μέρα του.
Το “Make my day”, είναι ένα τοπικό γεγονός, που αφορά στους περαστικούς του κέντρου της Αθήνας. Πρόκειται επομένως για ένα ευρύ κοινό που περιλαμβάνει όλους όσους ενδεχομένως περάσουν από το σημείο διεξαγωγής του γεγονότος εκείνες τις ώρες (οικογένειες, νέοι, ενήλικες, μεγάλες ηλικίες κ.τ.λ.).
Το εν λόγω event θα είναι μοναδικό, πράγμα που σημαίνει ότι θα πραγματοποιηθεί μία φορά, πιθανότατα το Σάββατο 21 Απριλίου 2012, ώστε να έχουν διασφαλιστεί ως επί το πλείστον οι συνθήκες καλοκαιρίας. Η μέρα του Σαββάτου θεωρήθηκε η καταλληλότερη για ευνόητους λόγους, καθώς είναι μια ημιεργάσιμη ημέρα που συγκεντρώνει μεγάλο αριθμό περαστικών που κάνουν τη βόλτα τους στο κέντρο της Αθήνας. Ως χώρος διεξαγωγής επιλέχθηκε η πλατεία Συντάγματος λόγω της κεντρικότητας του σημείου που αποτελεί πέρασμα, της προσβασιμότητάς του και λόγω ορισμένων τεχνικών του χαρακτηριστικών (π.χ. αποτελεί wifi – spot).
Εναλλακτικά το event μπορεί να πραγματοποιηθεί στον πεζόδρομο του Θησείου ή σε πλατείες μεγάλων δήμων όπως ο Πειραιάς και το Περιστέρι. Η διαδικασία χορήγησης αδειών χρήσης των παραπάνω χώρων είναι ίδια με αυτή που απαιτείται για την πλατεία Συντάγματος (αποστολή του αιτήματος με φαξ).
3. S.W.O.T. Analysis
Μία εκδήλωση σαν το event που επιλέξαμε να διοργανώσουμε, σίγουρα έχει πολλές προϋποθέσεις για να επιτύχει και εμείς, ως υπεύθυνη ομάδα της εκδήλωσης, είχαμε πολλά να λάβουμε υπόψη μας. Αναλυτικότερα:
STRENGTHS | OPPORTUNITIES |
|
|
WEAKNESSES | THREATS |
|
|
Τα περισσότερα από τα παραπάνω είναι προφανή, αξίζει ωστόσο να γίνει μια σύντομη αναφορά σε κάποια από αυτά, προκειμένου να γίνει κατανοητός ο τρόπος σκέψης και οι προβληματισμοί της ομάδας.
- «Ο ανοιχτός χώρος της εκδήλωσης»
- «Πιθανές απεργίες/πορείες/επεισόδια/απρόβλεπτες πολιτικές εξελίξεις»
- «Το απαισιόδοξο κλίμα»
4. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Το “Make My Day Project” θα πλαισιώνουν διάφορες επιμέρους δραστηριότητες[1] οι οποίες σκοπό έχουν να προβάλουν την δημιουργικότητα και να δώσουν μια ευχάριστη νότα στην ημέρα των περαστικών εκπληρώνοντας με αυτό τον τρόπο την πρωταρχική αποστολή του event. Η ώρα έναρξης και η ώρα λήξης των δραστηριοτήτων του θα είναι 12:00μμ. και 18:00μμ αντίστοιχα. Το διάστημα αυτό θεωρήθηκε το καταλληλότερο, καθώς συμβαδίζει με το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων και την κίνηση του κόσμου στο κέντρο της Αθήνας.
Αρχικά, οι κεντρικοί άξονες των δραστηριότατων του event είναι δύο. Ο πρώτος, αφορά σε μια γιγαντοοθόνη η οποία θα στηθεί στην πλατεία Συντάγματος καθ’ όλη την διάρκεια του event. Συγκεκριμένα, η γιγαντοοθόνη θα είναι συνδεδεμένη με i –pads με την βοήθεια των οποίων το κοινό θα έχει την δυνατότητα να αφήνει το μήνυμα του, την ζωγραφιά του ή ότι άλλο επιθυμεί. Τα μηνύματα του κοινού θα προβάλλονται έτσι στην οθόνη καθ’ όλη τη διάρκεια του event. Ο δεύτερος άξονας του event, αφορά σε ένα bazaar το οποίο θα στηθεί στο χώρο πολλαπλών χρήσεων του σταθμού του Μετρό στο Σύνταγμα, όπου χορηγοί εταιριών εστίασης θα προσφέρουν κατά διαστήματα αρτύματα και γλυκίσματα στο κοινό.
Γύρω όμως από τους κεντρικούς άξονες του γεγονότος, θα εξελίσσονται και άλλες επιμέρους δραστηριότητες. Καθ’ όλη τη διάρκεια του event θα παίζεται μουσική από dj, ενώ παράλληλα θα μοιράζονται λουλούδια στους περαστικούς κατά διαστήματα για να τους ομορφύνει η μέρα. Επίσης, θα είναι στημένο στην πλατεία Συντάγματος ένα photo booth[2], οπού οι περαστικοί θα μπορούν να βγάζουν φωτογραφίες αναμνηστικού χαρακτήρα αλλά και να τις ανεβάζουν κατευθείαν στα social networks (flickr, facebook, twitter). Ακόμα, αποφασίστηκε να πλαισιωθεί το “Make my day Project” με δύο αιφνιδιαστικές δραστηριότητες, τo “flash mob dancing” και τα “free hugs”. Στο “flash mob dancing” χορευτές που θα ξεπροβάλουν μέσα από το κοινό της πλατείας θα αναλάβουν να εκτελέσουν μια μισάωρη χορογραφία και να παρασύρουν τον κόσμο με τον ρυθμό τους, ενώ στα “free hugs” θα μοιράζονται δωρεάν αγκαλιές στου περαστικούς δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο ένα κλίμα φιλίας και θαλπωρής.
Εν τέλει, σκοπός είναι μετά τη λήξη του event οι φωτογραφίες και τα μηνύματα που θα δημιουργήσει ο κόσμος να προβληθούν όλα μέσα από τη δημιουργία διαδικτυακού λογαριασμού (π.χ. στο Flickr) αλλά και με την οργάνωση μιας ημερήσιας έκθεσης στο χώρο πολλαπλών χρήσεων του Μετρό στο Σύνταγμα, όπου θα διεξαχθεί και το bazaar. Έτσι, θα συντηρηθεί στο κοινό η ανάμνηση αυτής της ευχάριστης έκπληξης.
5. ΦΟΡΕΙΣ – ΠΟΡΟΙ
Μετά το στάδιο του σχεδιασμού της εκδήλωσης αποφασίστηκε από κοινού σε ποιους φορείς θα έπρεπε να απευθυνθεί η ομάδα για την εύρεση χορηγιών και πόρων που θα επέτρεπαν την υλοποίησή της. Έτσι, δημιουργήθηκε αρχικά η κατάλληλη επιστολή - πρότυπο, με την οποία θα επικοινωνούσαμε την ιδέα μας. Η επικοινωνία έγινε με fax, μέσω τηλεφώνου και e-mail.
Επιστολή στάλθηκε στη «ΣΤΑΣΥ Α.Ε.»[3] με σκοπό την χορήγηση της αίθουσας στο σταθμό του μετρό «Σύνταγμα» λόγω της ανάγκης στέγασης του bazaar αλλά και της έκθεσης φωτογραφίας που θα ακολουθήσει το γεγονός.
Παράλληλα, στάλθηκε επιστολή[4] στον «Δήμο Αθηναίων» και συγκεκριμένα στον Γενικό Γραμματέα του Δήμου, στο πλαίσιο της χορήγησης άδειας για τη χρήση της πλατείας Συντάγματος την ημέρα της εκδήλωσης. Η επιστολή συνοδεύτηκε από την πιστοποίηση[5] της ακαδημαϊκής εργασίας από την κα. Ανδρομάχη Γκαζή.
Ακόμη, κίνηση επικοινωνίας έγινε με το «Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών». Αφού γνωστοποιήθηκε η διαδικασία προώθησης του αιτήματος[6], στάλθηκε φαξ[7] στον κ. Φεγγερό, πρύτανη του Πανεπιστημίου. Η επικοινωνία είχε ως σκοπό την χορήγηση φυτών και ανθέων, τα οποία επρόκειτο να μοιραστούν στους παρευρισκομένους της εκδήλωσης.
Αξίζει να επισημανθεί ότι επικοινωνιακή κίνηση για συνεργασίες έγιναν και με καταστήματα σίτισης (όπως «Vivartia» και « Βενέτης»). Οι ανάγκες της εκδήλωσης όμως απαιτούσαν επικοινωνία και με άλλους φορείς. Ειδικότερα, απευθυνθήκαμε και σε εταιρείες τεχνολογίας, όπως η Samsung, η Apple και η Sony. Η επικοινωνία με τις προαναφερθείσες εταιρείες τεχνολογίας, έγινε τηλεφωνικά με σκοπό την χορήγηση οθονών και tablet(i-pad κατά περίπτωση) για τις ανάγκες της εκδήλωσης. Θα πρέπει να τονιστεί ότι είχε προηγηθεί έρευνα αγοράς για τις εταιρείες που έχουν στη διάθεσή τους οθόνες και γενικά εξοπλισμό που να εξυπηρετεί τις ανάγκες της εκδήλωσης. Έτσι απευθυνθήκαμε και στα καταστήματα Public για επιπλέον πληροφορίες και βοήθεια από τους εξειδικευμένους εργαζομένους. Η αρχική σκέψη ήταν η χορήγηση όλων των παραπάνω - ή μέρους αυτών- από την εταιρεία Public, ώστε να είναι δυνατόν να παρευρίσκεται και κάποιος εργαζόμενος της εταιρείας που να γνωρίζει τον χειρισμό και να εξυπηρετεί σε περιπτώσεις ανάγκης.
Η επικοινωνία με τους παραπάνω φορείς και υπηρεσίες, δεν στέφθηκε από επιτυχία. Απ’ όσο διαπιστώθηκε οι περισσότεροι φορείς έχουν αναστείλει τα χορηγικά προγράμματά τους. Οι περισσότεροι, όπως ο κ. Γιανναδάκης Πάρης, υπεύθυνος στον όμιλο «Βενέτης», αποκρίθηκαν ότι λόγω των δυσμενών οικονομικών συνθηκών, δεν θα μπορούσαν να συνδράμουν με χορηγία. Συγκεκριμένα, η απάντηση του ομίλου «Βενέτης» ήταν η εξής:
«Σας ενημερώνουμε ότι η εταιρεία μας έχει αναστείλει το χορηγικό της πρόγραμμα δεδομένης της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας. Ευχαριστούμε για την επικοινωνία και επιφυλασσόμαστε για κάποια μελλοντική συνεργασία.»
Εν τέλει, επικοινωνιακή προσπάθεια έγινε και με χορογράφους για την υλοποίηση της δραστηριότητας “flash mob dancing”. Μετά από συζήτηση με άνθρωπο που ανήκει στο διδακτικό προσωπικό της σχολής χορού «Ελισάβετ Γεωργούδη» η αναφορά για τα έξοδα χορογραφίας είχε θετικά αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα, σχολές χορού αναγνωρισμένες από το κράτος, όπως η συγκεκριμένη, είναι σε θέση να εργαστούν δωρεάν για φιλανθρωπικό σκοπό στο πλαίσιο της υλοποίησης ενός γεγονότος κοινωνικού χαρακτήρα. Επιπλέον, κατέστη σαφές ότι ανάμεσα στον κόσμο που θα συμμετάσχει πρέπει να βρίσκονται και μερικοί επαγγελματίες, ώστε να παρασύρουν τον κόσμο στο χορό.
4. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το κομμάτι της επικοινωνιακής προώθησης και υποστήριξης του “Make my day Project” είναι ιδιάζον, εξαιτίας της φύσης του event. Πιο συγκεκριμένα, καθώς η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί σε «μυστική» ημερομηνία και ώρα και οι δραστηριότητες που θα περιλαμβάνονται δεν θα είναι σκόπιμα γνωστές στο ευρύ κοινό, δεν μπορούμε να προβούμε σε καμία διαφημιστική ενέργεια. Παραδείγματος χάρη, η αφισοκόλληση είναι εξ ορισμού απαγορευτική, εφόσον δεν μπορούμε να αναφέρουμε τις απαραίτητες λεπτομέρειες της διεξαγωγής του event.
Όμως, η έμμεση προώθηση ενός event – έκπληξη μπορεί να κρατήσει το ενδιαφέρον του κοινού εξάπτοντας την περιέργειά του. Γι’ αυτό το λόγο επιλέξαμε να αποστείλουμε υλικό (δελτίο τύπου και πιθανώς ένα video-teaser) σε επιλεγμένους και αξιόπιστους bloggers μεγάλης εμβέλειας που δραστηριοποιούνται στο χώρο της Αθήνας, ενημερώνοντάς τους ακροθιγώς για το θέμα της εκδήλωσης, τον σκοπό της και καλώντας τους να μας βοηθήσουν να γίνει ένα buzz λίγες ημέρες πριν το event, ώστε να αρχίσει να αναρωτιέται ο κόσμος τι πρόκειται να συμβεί, δημιουργώντας παράλληλα μία πιο παιχνιδιάρικη διάθεση.
4. ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ
Συνοψίζοντας, οι δυνατότητες και οι ευκαιρίες που αναδύονται για την οργάνωση του συγκεκριμένου γεγονότος είναι αρκετές και η δυναμική τους καθώς και η θέληση της ομάδας μπορεί να αντισταθμίσει τις ανάλογες αδυναμίες και απειλές. Ωστόσο, σε κάθε εκδήλωση η εξεύρεση των κατάλληλων πόρων και των πρόθυμων φορέων που θα καταστούν χορηγοί και υποστηρικτές του γεγονότος είναι μια αδιαμφισβήτητη και δύσκολη πρόκληση.
Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι από την πλευρά της η ομάδα διενήργησε όλες τις απαραίτητες επικοινωνιακές κινήσεις για την ανεύρεση πόρων λαμβάνοντας υπόψη τις εναλλακτικές και τις περισσότερο προσοδοφόρες και σχετικές με το event λύσεις. Σε πολλές περιπτώσεις τα αιτήματα έμειναν αναπάντητα, ενώ σε άλλες οι απαντήσεις ήταν αρνητικές. Αν και οι οικονομικές απαιτήσεις του εν λόγω γεγονότος δεν είναι αυξημένες, απαραίτητη είναι ωστόσο η χρήση τεχνολογικών μέσων και άρα η χορηγία, η οποία είναι μάλλον αμφίβολη σε περιόδους κρίσης σαν αυτή που βιώνει η σύγχρονη ελληνική κοινωνία.
Η ομάδα γνωρίζει από πρώτο χέρι την απαισιοδοξία και την καταθλιπτική ατμόσφαιρα που χαρακτηρίζει την καθημερινότητα της ελληνικής κοινωνίας. Προσδοκία της ήταν με την υλοποίηση αυτού του event να φωτίσει τον ορίζοντα των κατοίκων της πόλης και να προσφέρει τις προϋποθέσεις για χαμόγελα χαράς και αλληλεγγύης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου