Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012

ID.US



Πάντειο Πανεπιστήμιο
Τμήμα: Επικοινωνίας και Μέσων Πολιτισμού
Μάθημα: « Διαχείριση γεγονότων και προσέλκυση Πόρων»
Τελικό κείμενο τελικής Παρουσίασης

Διαδραστική Εκδήλωση στο κέντρο της πόλης
Φέτος κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε μια πρόκληση , που δεν ήταν άλλη από την πρωτότυπη συνεργασία των δύο κατευθύνσεων, εκείνη του Πολιτισμού και της Διαφήμισης, με απώτερο στόχο την διοργάνωση μίας εκδήλωσης. Στα πλαίσια λοιπόν αυτής  της συνεργασίας, αποφασίσαμε να δώσουμε ένα πολιτιστικό περιεχόμενο στο Project μας με όρους σύγχρονης διαφήμισης και μάρκετινγκ. Τον τελευταίο καιρό ζούμε κάπως «σκοτεινές» μέρες και για αυτό ακριβώς τον λόγο αποφασίσαμε να ρίξουμε χρωματιστές πινελιές στο τοπίο των κατοίκων της Αθήνας, και δεν υπάρχει πιο κατάλληλο μέρος για να πραγματοποιηθεί αυτό από την πλατεία συντάγματος. Για αυτό αποφασίσαμε να αναλάβουμε την διοργάνωση ενός διαδραστικού event στο κέντρο της πόλης.

 Είμαστε οι ID.us , και το όνομά μας σαν ένα μικρό λογοπαίγνιο δηλώνει την ταυτότητά μας και τις ιδέες μας!
 
Η ομάδα αποτελείται από την Γκιούντιτσε Τζίνα, Δαούτη Κωνσταντίνα, Θάνου Ινές,  Μουλαβασίλη Βίκη και Πίστη Ξανθάκου.

Η ιδέα ήταν απλή: Προσεγγίζουμε νέους, ανερχόμενους καλλιτέχνες, ανεξάρτητα από το αν έχουν ήδη κάποια απήχηση ή όχι και τους συστήνουμε στο κοινό μέσω ενός διαδραστικού event. Νέοι άνθρωποι, με φρέσκες ιδέες και ανοιχτό τρόπο σκέψης, φάνταζαν στο μυαλό μας σαν το ιδανικό αντίδοτο στη κρίση, στην μουντή Ελλάδα της μιζέριας και της αγανάκτησης. Η τέχνη σαν θεραπεία της γενικής απαισιοδοξίας.  Σκεφτήκαμε το event μας σαν μια όαση στη διψασμένη πόλη, μια πόλη που έχει κουραστεί να ακούει θλιβερά νέα στα δελτία ειδήσεων και έχει πραγματική ανάγκη από κάτι δημιουργικό, κάτι που θα της δώσει ένα λόγο να χαμογελάσει, όπως παλιά.
Επιστρατεύσαμε φίλους και γνωστούς. Χρειαζόμασταν οργάνωση και ένα ευρύ δίκτυο γνωριμιών. Επικοινωνήσαμε ακόμα και με άγνωστους καλλιτέχνες μέσω των ιστοσελίδων τους στο διαδίκτυο. Η ιδέα μας ενθουσίασε πραγματικά τους περισσότερους από αυτούς. Δεν ήμασταν προετοιμασμένες για τέτοια απήχηση, κάτι που μας έκανε να θέλουμε να ασχοληθούμε με την οργάνωση του event ακόμα περισσότερο. Ήμασταν ενθουσιασμένες.
Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης αποφασίσαμε το concept μας να αφορά την προώθηση νέων καλλιτεχνών οι οποίοι έχουν όνειρα και ταλέντο αλλά δεν έχουν τον τρόπο και τα χρήματα να το προωθήσουν. Για το λόγο αυτό θα συμμετάσχουν καλλιτέχνες από το χώρο των εικαστικών με έμφαση στις γραφιστικές τέχνες οι οποίοι δεν έχουν εκθέσει την δουλεία τους σε κάποια Gallery. Πιο συγκεκριμένα, έχει ήδη επιβεβαιωθεί η συμμετοχή του dreamer[i], του οποίου η θετική φιλοσοφία ταιριάζει με το όλο project, καθώς και δύο νέων φωτογράφων[ii]. Ο κύριος κορμός της ιδέας είναι η ενσωμάτωση της τέχνης στο αστικό περιβάλλον, η διαφορετικά η συνύπαρξη του ασυμβίβαστου.
Πρακτικά τώρα στο επίπεδο της προετοιμασίας:
Ξεκινώντας την προετοιμασία της εκδήλωσής μας, ήταν απαραίτητο να διαμορφώσουμε το επικοινωνιακό σκέλος σε δύο κατευθύνσεις. Δεδομένου της έκτασης που έχουν λάβει τα social media, θα πραγματοποιήσουμε ένα “Open call” , μέσω του site του Art Athina το οποίο θα μας καλύψει όσον αφορά τις καλλιτεχνικές συμμετοχές αλλά και την ενημέρωση του κοινού που έτσι και αλλιώς ενδιαφέρεται για την τέχνη. Παράλληλα, θα δημιουργήσουμε fun page στο και το ανάλογο hashtag στο twitter που θα διαφημίζουμε το event μας και θα καλούμε τον κόσμο να συμμετάσχει. Αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε δύο από τα πιο δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, twitter) προσβλέποντας σε δύο στόχους. Αρχικά, με την δημιουργία ενός “Event” στο Facebook, θα ενημερώσουμε τους χρήστες για τα δρώμενα που θα λάβουν χώρα στην πλατεία Συντάγματος τη συγκεκριμένη ημέρα, θα τους καλούμε να συμμετέχουν αλλά και να διαδώσουν την εκδήλωση στις υπόλοιπες επαφές τους.  Παράλληλα, θα ανακοινώσουμε και την ημερομηνία της εκδήλωσης που θα είναι το τελευταίο Σάββατο του Οκτωβρίου 2013 και όχι τυχαία, καθώς τότε είναι η Παγκόσμια ημέρα των τεχνών του δρόμου και της ελεύθερης έκφρασης στο δημόσιο χώρο[iii].
Αρχίσαμε να σκεφτόμαστε.. Πως κάνεις τον κουρασμένο Αθηναίο να σταματήσει να περπατάει σκυφτός και να αρχίσει να ευαισθητοποιείται, να ανοίξει τις κεραίες του και να ενδιαφερθεί για τη τέχνη που βρίσκεται ενσωματωμένη στο αστικό περιβάλλον;
«Μέσω ενός flash mob!» απάντησε κάποια.
Το Flash mob ξεκίνησε το 2003 και τον  τελευταίο καιρό το έχουμε δει και στην Ελλάδα: άνθρωποι συγκεντρώνονται σε ένα δημόσιο χώρο, συνήθως μετά από online πρόσκληση και ξαφνικά εκτελούν μια ασυνήθιστη και φαινομενικά άσκοπη πράξη για ένα σύντομο χρονικό διάστημα μπροστά στους ανυποψίαστους περαστικούς.
 Το flash mob οργανώνεται συνήθως για λόγους ψυχαγωγίας, σάτιρας, και  καλλιτεχνικής έκφρασης , ότι ακριβώς πρεσβεύει και το event που οργανώναμε. Προσεγγίσαμε ομάδες χορευτικές και θεατρικές με νεαρό κόσμο[iv] και τους κάναμε τη πρόταση. Δέχτηκαν με χαρά. Το παιχνίδι είχε αρχίσει..  Θα χρησιμοποιούσαμε το flash mob σαν διαφημιστικό εργαλείο, θα τραβούσαμε την προσοχή του κοινού και με την θετική ενέργεια και τη καλή διάθεση των χορευτών μας θα «κλέβαμε» 2 λεπτά από το χρόνο τους χαρίζοντάς τους μια μοναδική εμπειρία! Το θέμα το flash mob θα είναι ένα χορευτικό που θα δίνει έμφαση στην χρήση των κινητών, ώστε να σκανάρουν τα qr godes. Παράλληλα, έχουμε επικοινωνήσει με τον Προγραμματιστή ο οποίος θα αναλάβει, την αφύπνιση των παρευρισκομένων μετά το τέλος του χορευτικού. Εδώ έρχεται να δέσει  το τεχνολογικό κομμάτι, το  οποίο αφορά την χρήση του Bluetooth flyer , μιας τεχνολογίας που θα αποστείλει εικονομηνύματα στα κινητά όσων βρίσκονται στην πλατεία συντάγματος. Στην οθόνη των παραβρισκόμενων θα εμφανίζεται αυτό :




Βήματα

Για να περιγράψουμε όμως την διαδικασία από το πρώτο της στάδιο:
v       Βήμα 1ο : Αρχικά ο προγραμματιστής μας, ο οποίος βοηθάει αφιλοκερδώς θα έχει δημιουργήσει Qr- godes με την μορφή αυτοκόλλητου όπως αυτά που παρουσιάσαμε παραπάνω.
v     Βήμα 2ο :  Η εθελοντική μας ομάδα θα αναλάβει την τοποθέτηση τους σε απρόσμενα σημεία γύρω από την πλατεία συντάγματος. Με τον όρο απρόσμενα εννοούμε μέρη που κανείς δεν φαντάζεται ότι μπορεί να συναντήσει ένα έργο τέχνης, όπως για παράδειγμα έναν κάδο.
v    Βήμα 3ο: Η έναρξη του event, θα πραγματοποιηθεί  14:00am, ώρα αιχμής, κατά την οποία οι περισσότεροι σχολάνε και έχουν πεσμένη διάθεση.
v Βήμα 4ο :H έναρξη θα γίνει  με ένα Flash mob. Το χορευτικό θα τελειώνει με κίνηση ελέγξτε  τα κινητά σας, οπού εκεί θα έχουν σταλεί τα εικονομηνύματα που θα ωθούν τον κόσμο να τσεκάρει με το κινητό του τα QR-Qodes.
v Βήμα 5ο : Όταν, οι περαστικοί το κάνουν αυτό ένας νέος κόσμος θα ανοίγεται μπροστά τους, ένας κόσμος γεμάτος χρώματα. Πάνω σε αυτό που πριν από λίγο αποτελούσε ένα κομμάτι του γκρίζου της μεγαλούπολης θα εμφανίζεται ένας υπέροχος πίνακας, αφού το Qr-Qode θα παραπέμπτει σε αντίστοιχει εικόνα στο επίσημο fun page στο Facebook, στο οποίο θα έχουν τοποθετηθεί πάνω στις εικόνες αυτές καλλιτεχνικές παραστάσεις.
Στόχοι
 Ένας από τους στόχους του event είναι να δημιουργήσει ένα πιο ανάλαφρο κλίμα, στο  οποίο οι παρευρισκόμενοι θα διασκεδάσουν αλλά δεν θέλουμε να μείνουμε μόνο σε αυτό. Απώτερος στόχος είναι η αφύπνιση του κοινού, το οποίο δεν ασχολείται ενεργά με την τέχνη και δεν είναι στα άμεσα ενδιαφέροντα του. Παράλληλα, η τέχνη γίνεται πιο προσιτή στο κοινό καθώς δεν χρειάζεται να επισκεφτεί κάποια έκθεση, στην οποία ενδεχομένως θα χρειαζόταν να καταβάλει αντίτυπο . Με αλλά λόγια, η Τέχνη πλησιάζει το κοινό αιφνιδιάζοντας το. Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα είδος community μεταξύ των καλλιτεχνών και παρευρισκομένων. Με τον όρο community εννοούμε την δημιουργία μιας κοινότητας ανάμεσα στους καλλιτέχνες και στο κοινό τους.
Λίγα λόγια για το πολιτισμό…
Έχει παρατηρηθεί πως η πολιτισμική δραστηριότητα αυξάνεται σε περιόδους οικονομικής κρίσης, όχι όμως σε επίπεδο επιφανειακό, με μια επίδειξη πλούτου και απευθυνόμενη κυρίως σε ένα κοινό που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί με την λέξη «ελίτ» ,  άλλα αντιθέτως σε ένα βαθύτερο επίπεδο, με εντονότερες επιρροές, κάνοντας τους εμπλεκόμενους να αφιερώνονται σε μια αληθινή προσπάθεια να «αφήσουν πίσω τους κάτι», κάτι, που όντως θα επηρεάσει το κοινό και θα το στιγματίσει, κάνοντας ταυτόχρονα μια δήλωση. Πολλοί θέλουν να προσφέρουν..
Στο Project μας παρατηρήσατε ότι δεν έχουμε αναφερθεί στους οικονομικούς πόρους, αυτό συμβαίνει γιατί σκοπός  μας είναι να δημιουργήσουμε κάτι με μηδαμινό κόστος. Παρότι δεν χρειαζόμαστε χρήματα, το project μας είναι υλοποιήσιμο μέσω της εθελοντικής προσφοράς. Ο τεχνολογικός εξοπλισμός προσφέρεται από την εταιρεία  "BAM!"[i] (bluetooth access marketing), τα  έργα τέχνης θα προσφέρονται από τους καλλιτέχνες που θα συμμετάσχουν και παράλληλα θα διαφημίζονται. ¨¨
Το συγκεκριμένο site χρειάζεται εγγραφή ώστε να ανοίξει το αρχείο.
                                Ευχαριστούμε για την προσοχή σας









[iv] Θεατρική Ομάδα "Θεατροδίνη" του ΠΟΦΠΑ - Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστημίου Αθήνων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου