Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, Ζ ΕΞΑΜΗΝΟ

OMAΔΑ : ΠΟ.ΔΙΑ

ΤΣΙΓΚΡΙΜΑΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΓΟΥΡΝΑ ΜΑΡΙΑ-ΑΛΙΚΗ
ΙΩΑΝΝΟΥ ΣΟΦΟΚΛΗΣ
ΝΤΑΛΗ ΙΩΑΝΝΑ
ΛΥΚΟΥΡΓΙΩΤΗ ΝΑΤΑΣΣΑ
ΣΑΛΕΒΟΥΡΑΚΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ

ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ POWER POINT ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΜΑΣ





EIΣΑΓΩΓΗ
Τους τελευταίους τρεις μήνες κατά τους οποίους δουλεύουμε πάνω στην αποπεράτωση πολιτιστικής εκδήλωσης βάσει του κοινού εργαστηρίου πολιτισμού-διαφήμησης, προβληματιστίκαμε αρκετά σχετικά με το περιεχόμενο που θα θέλαμε να δώσουμε στο συγκεκριμένο event δεδομένου ότι θα επρόκειτω για κάτι που θα απευθυνόταν σε ευρύ κοινό και θα φιλοδοξούσε να συμπεριλάβει ανθρώπους κάθε ηλικίας.Φυσικά δεν έλειψαν διαφωνίες,τσακωμοί και εντάσεις καθώς παρά το καλό κλίμα που υπήρχε εξ’αρχής στην ομάδα μας προέκυψαν όπως ήταν λογικό αντικρουόμενες απόψεις και ιδέες τις οποίες και έπρεπε να συνδιαμορφώσουμε μέσα από μια πολλές φορές πολύωρη διαδικασία για να βρούμε κοινά σημεία και να καταλήξουμε σε ένα ικανοποιητικό για όλους αποτέλεσμα.Να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο ότι όπως είχαμε κάνει εξ’αρχής γνωστό από το συμβόλαιο που συμπληρώσαμε με τη δημιουργία της ομάδας, επιλέξαμε να κινούμαστε συλλογικά δίχως την ηγετική καθοδήγηση κανενός καθώς θεωρούμε ότι ένα πραγματικά δημιουργικό αποτέλεσμα μπορεί να βγει μονάχα μέσα από διαδικασίες στις οποίες κάθε μέλος της ομάδας θα έχει ίση συμμετοχή με τα υπόλοιπα μέλη στην λήψη των αποφάσεων.
Παρακάτω περιγράφεται πλήρως το εγχείρημα στο οποίο καταλήξαμε.Συμπεριλαμβάνει αναφορά του χώρου και του χρόνου, παρουσίαση των events που θα λάβουν χώρα, σημαντικές παραμέτρους που έπρεπε να λάβουμε υπόψιν καθώς και τον προϋπολογισμό της προσπάθειάς μας.Να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο ότι επιλέξαμε συνειδητά να μην απευθυνθούμε σε χορηγούς για την χρηματοδότηση της εκδήλωσης καθότι προτιμήσαμε βάσει και της σημερινής κατάστασης στη χώρα να δείξουμε ότι κάτι ωραίο μπορεί να βγει και δίχως τη διαμεσολάβηση αναξιόπιστων ηθικά τρίτων, αρκεί να υπάρχουν εποικοδομητικές ιδέες και πραγματική θέληση για την πραγματοποίησή τους.Τα χρήματα δεν θα μπορούσαν να αποτελέσουν πρόβλημα για εμάς.Καλή ανάγνωση!

Ταυτότητα εκδήλωσης:
Xρόνος: 1η Απριλίου 2012
Χώρος: Ζάππειο μέγαρο


Δραστηριότητα: Kυνήγι θυσαυρού



Γενική ιδέα:
Είχαμε εξαρχής στο μυαλό μας να κάνουμε κάτι απλό καθότι αφενός γνωρίζαμε ότι το butget μας ήταν εξαιρετικά περιορισμένο, άρα οποιαδήποτε καλλιτεχνική εκδήλωση τύπου συναυλίας αποκλείστηκε αυτομάτως, και αφετέρου λόγω και του περιορισμένου χρόνου μας πιθανότατα δεν θα ήμασταν σε θέση να υλοποιήσουμε κάποιο εξαιρετικά σύνθετο project λόγω των απαιτήσεων σε οργανωτικό και μη επίπεδο που αυτό θα είχε.
Επιλέξαμε μια ημέρα που λόγω της σημειολογείας που τη συνοδεύει μας δίνει τη δυνατότητα να συνδιάσουμε το όλο event με κάποια extra tips τα οποία θα τα δούμε παρακάτω.Θεωρήσαμε ότι ο χώρος του κήπου του ζαππείου λόγω της μεγάλης έκτασης καθώς και της φυσικής ομορφιάς που το συνοδεύει θα προσέδιδε στην εκδήλωση το ευχάριστο κλίμα που είναι πάντα απαραίτητο.
Η όλη φιλοσοφία του event είναι να οργανώσουμε κάτι που θα είναι προσιτό σε κάθε ηλικία και παράλληλα να αποτελεί μια σύνθεση διαφορετικών δραστηριοτήτων που θα καταλήγουν σε ένα κοινό αποτέλεσμα.Έτσι επιλέξαμε να οργανώσουμε ένα ιδιότυπο κυνήγι θυσαυρού το οποίο θα αποτελείται από επιμέρους ενασχολήσεις που θα λαμβάνουν χώρα σε διαφορετικά σημεία και θα καταλήγουν σε ένα κοινό τερματισμό.
Στις επόμενες σελίδες περιγράφεται πλήρως η μορφή που θα έχει η συγκεκριμένη δραστηριότητα καθώς και οι προβληματικές που συναντήσαμε σχετικά με την υλοποίησή της.Να σημειώσουμε ότι επιλέξαμε συνειδητά να μη δίνετε κάποιου είδους αμοιβή στους νικητές της συγκεκριμένης διαδικασίας καθώς ο χαρακτήρας της εκδήλωσης είνα ψυχαγωγικός και όχι κερδοσκοπικός.


Περιγραφή κυρίους δραστηριότητας
Έχοντας υπόψιν μας ότι για πρακτικούς λόγους περιέχει μεγάλη δυσκολία το να διοργανώσουμε ένα κυνήγι θυσαυρού για έναν αριθμό ατόμων που θα υπερβαίνει τους είκοσι(20) αποφασίσαμε να τοποθετήσουμε κάποιες δοκιμασίες πρωτύτερα οι νικητές των οποίων θα συμμετάσχουν τελικώς στο κυνήγι του θυσαυρού.
Οι δοκιμασίες αυτές θα είναι με την μορφή παιχνιδιών τα περισσότερα από τα οποία βρίσκονται ξεχασμένα στο χρόνο έτσι ώστε να υπάρξει και το απαραίτητο σε αυτές τις περιπτώσεις εύθυμο κλίμα.Στη συνέχεια ακολουθεί η παρουσίαση των τεσσάρων αυτών παιχνιδιών-δοκιμασιών:
• Ροπαλοπόλεμος:

• Εναλλακτικές μουσικές καρέκλες:

• Σακουλοδρομίες

• Τυφλόμυγα:



H όλη διαδικασία θα αποτελείται από πέντε βασικά μέρη:
1. Πρώτο μέρος:Ροπαλοπόλεμος
Τα άτομα που συμμετέχουν θα εφοδιαστούν με ειδικά πλαστικά ρόπαλα και θα εξασκηθούν στο συγκεκριμένο παιχνίδι για δέκα λεπτά.

2. Δεύτερο μέρος:Εναλλακτικές μουσικές καρέκλες:
Aνάλογα με τον αριθμό τους τα άτομα θα σχηματίσουν μια ομάδα και θα διαγωνιστούν στο συγκεκριμένο παιχνίδι με τον τρόπο που περιγράφηκε παραπάνω.Το παιχνίδι θα διαρκέσει τόσο χρόνο ούτως ώστε να αποκλειστούν το 50% των συμμετεχόντων.

3. Τρίτο μέρος:Σακουλοδρομίες
Στο παιχνίδι αυτό, θα δίνονται μεγάλες σακούλες σκουπιδιών στους παίχτες, τις οποίες και θα πρέπει να φορέσουν στα πόδια τους, με σκοπό να καταφέρουν να τρέξουν μέχρι το τέλος τη διαδρομής που θα έχει επιλεχθεί. Πιο συγκεκριμένα, οι παίχτες θα έχουν στη διάθεση τους ένα λεπτό για να τρέξουν γύρω από το Ζάππειο Μέγαρο,όσοι καταφέρουν μέσα σε ένα λεπτό να κάνουν το γύρω του Μεγάρου, χώρις φυσικά να τις βγάλουν, και να τερματίσουν θα μπορέσουν να προχωρήσουν στην επόμενη δοκιμασία.

4. Τέταρτο μέρος:Τυφλόμυγα
Στη τελική δοκιμασία, όσοι παίχτες έχουν καταφέρει να τερματίσουν στις σακουλοδρομίες θα διαγωνιστούν στο παιχνίδι της τυφλόμυγας. Οι λίγοι παίχτες που θα έχουν απομείνει θα έχουν 2 λεπτά στη διάθεση τους για να γνωριστούν ώστε ο παίχτης ο οποίος θα επιλεχθεί να κάνει τη τηφλόμυγα να είναι σε θέση να αναγνωρίσει τους υπολοίπους. Ο παίχτης που θα κάνει τη τυφλόμυγα θα είναι ο τελευταίος που θα έχει τερματίσει από τις σακουλοδρομίες. Οι κανόνες εδώ θα είναι λίγο διαφορετικοί από το παραδοσιακό παιχνίδι της τυφλόμυγας που όλοι γνωρίζουμε. Έτσι,ο παίχτης-τυφλόμυγα για να κερδίσει και να προσωρήσει στο κυνήγι του χαμένου θησαυρού θα πρέπει να αναγνωρίσει σωστά τους μισούς από τους συμμετέχοντες. Κάθε φορά που θα αναγνωρίζει ένα παίκτη σωστά τότε ο παίκτης αυτός θα χάνει,ενώ αν αναγνωρίσει κάποιον λάθος τότε ο παίχτης αυτός θα κερδίζει και θα μπορεί να προχωρήσει στο κυνήγι του χαμένου θησαυρού.



5. Πεμπτο μέρος:Kυνήγι θησαυρού
Στο κυνήγι του χαμένου θησαυρού θα συμμετέχουν οι παίκτες που θα έχουν καταφέρει να νικήσουν μέσα από τα παιχνίδια που έχουν προηγηθεί. Στο καθένα από τους παίκτες θα δοθεί ένας διαφορετικός χάρτης του Ζαππείου με κοινό στόχο το σημείο του θησαυρόυ. Μέσα από γρίφους,ο κάθε παίκτης θα φτάνει ολοένα και πιο κοντά στο θησαυρό.Έτσι,ο κάθες γρίφος ο οποίος θα επιλύεται θα οδηγεί το παίκτη στην επίλυση του επόμενου γρίφου ώστε να καταλήξει στο σημείο που είναι κρυμμένος ο χαμένος θησαυρός. Στην ουσία λόγω της ημερομηνίας που θα λάβει χώρα το event, 1η Απριλίου,δεν θα υπάρχει κάποιος θησαυρός ή κάποιο βραβείο για το νικητή καθως λόγως πρωταπριλιάς θα έχουμε ξεγελάσει κατά κάποιο τρόπο τους συμμετέχοντες.





ΑRTWORK:
Κατά τη διάρκεια event,θα υπάρχει ένα μεγάλο χαρτόνι πάνω στο οποίο οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να γράφουν ιδέες αλλά και ζωγραφιές. Μετά την ολοκλήρωση του event, το χαρτόνι αυτό είναι πιθανό να δοθεί στο Παιδικό Μουσείο όπου θα είναι δυνατόν να τοιχοκολληθεί σε κάποιο χώρο. Ο λόγος για τον οποίο έχουμε επιλέξει το συγκεκριμένο μουσείο είναι καθώς ταιριάζει απόλυτα με το παιχνιδιάρικο και ζωηρό ύφος που προσδίδουμε στο event.







Προώθηση &Engagement

Το event μας όσον αφορά την προώθησή του θα στηριχθεί κυρίως στο διαδίκτυο. Γιατί;
Γιατί η ίδια φύση του event με το χαρακτηριστικό τίτλο “ Έτσι, για να γελάσουμε” έχει όλα τα εχέγγυα για να δημιουργήσει το λεγόμενο Buzz στο δίκτυο.
Η επικοινωνία μας θα εξαπλωθεί στα μεγαλύτερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης . Για αρχή θα χρησιμοποιήσουμε το υπάρχον blog μας για να αναρτούμε νέα της ομάδας, να προσελκύσουμε εθελοντές για να βοηθήσουν στο στήσιμο του event και φυσικά να ζητήσουμε κάποιες δωρεές για την υλοποίηση του project μας.
Η δυνατότητα οικονομικής δωρεάς θα προσφέρεται μέσω του PayPal και θα έχει χρηματικό cap. Εννοώντας ότι ως ομάδα θα βάλουμε ανώτατο όριο προσφοράς μέχρι να καλυφθούν τα λειτουργικά έξοδα του event τα οποία κινούνται στα 500-550 ευρώ και δεν θα δεχόμαστε δωρεές εφόσον καλυφτεί το ποσό.
Για να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον των επισκεπτών μας στο να προσφέρουν για το event θα εφαρμόσουμε ένα σύστημα επιβράβευσης των μελών που προσέφεραν στη διοργάνωση του event.
Θα υπάρχει μια συρόμενη μπάρα (βλ. εικόνα) την οποία ο χρήστης θα μπορεί να μετακινήσει δεξιά για να αυξήσει το ποσό εισφοράς και να δει τον τρόπο που θα τον ευχαριστήσουμε.
Παραδείγματα:
Στα 0-5 Ευρώ θα του στείλουμε ένα ευχαριστήριο μήνυμα και ένα smiley.
Στα 5-10 Ευρώ θα του στείλουμε μια φωτογραφία της ομάδας υπογραμμένη από όλους μας για να την πετάξει
Στα 10-20 Ευρώ θα του ζωγραφίσουμε ένα αυθεντικό δικό μας σχέδιο σε χαρτί και θα του το στείλουμε στο σπίτι του για να το βάλει στο ψυγείο.
Στα 20 Ευρώ και πάνω θα του στείλουμε τους αριθμούς των προσωπικών μας λογαριασμών για να μας στείλει ακόμη λίγα για προσωπική χρήση.

Επίσης μετά την κάθε εισφορά θα του εμφανίζουμε μια φωτογραφία δείχνοντάς του που έχουν πάει τα λεφτά του.


Όπως είναι εμφανές το χιούμορ και η ανάλαφρη διάθεση είναι το κύριο χαρακτηριστικό της επικοινωνίας μας τόσο στο διαδικτυακό χώρο όσο και στο event που θα κάνουμε. Αυτό το είδος επικοινωνίας αποδείχτηκε να είναι ιδιαίτερα ελκυστικό στο «Ιντερνετικό» κοινό το οποίο έχει κουραστεί από τον παραδοσιακό τρόπο επικοινωνίας του «χορηγοί επικοινωνίας» και του «Η λυρική σκηνή σε συνεργασία με το πολιτιστικό όμιλο συνταξιούχων Εύβοιας παρουσιάζει..»
Στο youtube θα δημιουργηθεί ένα video για σκοπό προώθησης του Event μας το οποίο θα αναρτηθεί τέλη Φεβρουαρίου έτσι μέσα στα πλαίσια της ακαθόριστης χρονικότητας του διαδικτύου να προλάβει να προωθήσει το μήνυμά μας σε διάστημα 2 μηνών μέχρι την τέλεση του Event. Το σενάριο θα είναι απλό και αντιφατικό. Θα παρουσιάζει μια αλληλουχία από εικόνες τις Αθήνα σε περίοδο διαδηλώσεων, μια συνεχή ροή αρνητικών μηνυμάτων περί πτώχευσης από τα ΜΜΕ και της “άθλιας” κατάστασης στην οποία βρισκόμαστε, θα μαζέψουμε όλες τις κινδυνολογίες που ακούμε καθημερινά και την κατάθλιψη την οποία μας προκαλούν, ερχόμενοι στο τέλος του βίντεο να δώσουμε μια χαρούμενη νότα λέγοντας «Πως μια πραγματικά χαμένη μέρα, είναι μια μέρα χωρίς γέλιο» Ελάτε λοιπόν την 1η Απριλίου 2012 στο Ζάππειο, έτσι χωρίς λόγο… Έτσι για να γελάσουμε.
Στο twitter θα δημιουργηθεί ένα hashtag #etsigianagelasoume το οποίο θα προωθηθεί τόσο από τα προσωπικά μας account που αριθμούν αρκετές εκατοντάδες followers όσο και από το account του event. Σκοπός είναι φυσικά η δημιουργία buzz. Το συγκεκριμένο hashtag μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολύ δημιουργικά και αστεία tweets που επιτρέπουν στο μέσο χρήστη να το χρησιμοποιήσει σε κάποια δική του ανάρτηση προωθώντας έστω και άθελά του το event μας. Ο κόσμος του τουίτερ είναι μια ειδική κατηγορία την οποία μπορούμε να “χρησιμοποιήσουμε” για ένα τέτοιο event. Μια κοινότητα χρηστών η οποία ελκύεται από το διαφορετικό και την πρωτοτυπία, με μεγάλο αντίκτυπο και engagement στον πραγματικό κόσμο μπορούν να μετατρέψει εύκολα το event μας στο coolest event του Απριλίου.
Το facebook δεν θεωρούμε ότι αποτελεί μεγάλο εργαλείο γρήγορης επικοινωνίας και προώθησης λόγω της διασπασμένης και διαμοιρασμένης επιρροής που έχουν οι χρήστες του. Θα δημιουργηθεί φυσικά μια σελίδα και ένα Facebook Event που θα προωθεί τους λόγους και την σημασία του event παρόλα αυτά, μιλώντας από προσωπική εμπειρία, δεν αποτελεί αξιόπιστο εργαλείο μέτρησης ή σημαντικής επιρροής.
Επίσης θα αποσταλεί δελτίο τύπου της ομάδας μας στα blogs με την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στοχεύοντας σε μια σχετική ανάρτηση του event μας στο δικό τους site. Η φύση των blogs μας επιτρέπει να στηριχτούμε στην προώθηση μας μέσα από αυτά. Τα περισσότερα blogs, ειδικότερα αυτά με την πολύ συχνή ανάρτηση ειδήσεων, ψάχνουν για τέτοιου είδους θέματα να προωθήσουν. Είναι cool, νεανικά και έχουν πλάκα. Έτσι αποφασίσαμε να στείλουμε ένα δελτίο τύπου στα top 100 blogs και να κυνηγήσουμε περεταίρω την προώθησή μας σε μέσα όπως το neolaia.gr την lifo και την Athensvoice.
Όσο αφορά την lifo και την Athensvoice θα τις προσεγγίσουμε και σε φυσικό επίπεδο καθώς θεωρούμε ότι το υλικό που έχουμε να τους προσφέρουμε είναι πρωτότυπο και εφάπτεται στην επικοινωνιακή γραμμή τους μέχρι σήμερα. Μια επεξήγηση του event, face 2 face και του στόχου μας στην ομάδα των 2 εφημερίδων θα μπορούσε να μας δώσει μια αναφορά στην επόμενη έκδοση τους η οποία θα έδινε μια τεράστια ώθηση στην συμμετοχή και αναγνωρισιμότητα που θέλουμε να πετύχουμε.
Τέλος, πέρα από τα διαδικτυακά μέσα, θα πραγματοποιηθεί αφισοκόλληση( νόνιμη) στα πιο κεντρικά σημεία της πόλης. Συγκεκριμένα, έξω από τους σταθμούς του μετρό ,ηλεκτρικού ( Σύνταγμα, Μοναστηράκι, Πανεπιστήμιο) αλλά και έξω από καφετέριες, εστιατόρια, παιδικές χαρές και πολυκαταστήματα.
Θεωρούμε ότι τα διαδικτυακά μέσα αποτελούν μέσο προώθησης αν η ιδέα σου διαφέρει, έχει κάτι να πει και είναι πρωτότυπη. Πιστεύουμε πως μπορούμε να επιτύχουμε ένα αρκετά καλό buzz που θα μας φέρει όσο κόσμο υπολογίζουμε και χρειαζόμαστε στο event που έχουμε να κάνουμε. Εξάλλου ο σκοπός μας και ο στόχος μας είναι να γελάσουμε, ποιος δεν το έχει ανάγκη αυτό;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου