Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012

Art and Aid bazaar by Restless Eventers


Υπάρχουν πολλά είδη event τα οποία μπορούν να οργανωθούν και να αποτελέσουν είτε μια μικρή εκδήλωση είτε ένα μεγάλο και εντυπωσιακό γεγονός. Στη προσπάθειά μας να καταλήξουμε σε μια εκδήλωση η οποία να βρίσκεται στο εύρος των δυνατοτήτων μας και να είναι υλοποιήσιμη αλλά ταυτόχρονα να αποτελεί κάτι ευχάριστο και διασκεδαστικό που να αποβλέπει σε έναν σκοπό καταλήξαμε στο art and aid bazaar. Είμαστε η ομάδα restless eventers και το event το οποίο θα σας παρουσιάσουμε μπορεί να περιγραφεί ως ένα bazaar που συμπεριλαμβάνει έναν όμορφο χώρο που θα φιλοξενήσει την εκδήλωσή μας και όλους τους συμμετέχοντες που θα βοηθήσουν με τις δυνατότητες που διαθέτει ο καθένας στην εκπλήρωση του σκοπού μας.

Αναζητώντας έναν χώρο στο οποίον θα μπορούσαμε να υλοποιήσουμε το σχέδιό μας σκοπός μας ήταν να βρούμε έναν χώρο ο οποίος να είναι αρκετά ευρύχωρος ώστε να φιλοξενήσει έναν ικανοποιητικό αριθμό ατόμων, να βρίσκεται σε μια περιοχή που να είναι εύκολα προσβάσιμη και να αποτελεί ένα μέρος που να ταιριάζει με το ύφος της εκδήλωσης. Μετά από αρκετή αναζήτηση καταλήξαμε στον χώρο του Μικρόκοσμου. Ο Μικρόκοσμος είναι ένας κινηματογράφος που γεννήθηκε το φθινόπωρο του 2004 επί της Λεωφόρου Συγγρού, απέναντι από το εργοστάσιο του Φιξ. Εξοπλισμένος με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και με εντελώς ξεχωριστή αρχιτεκτονική αισθητική, μετά από μία ιδιαίτερα αυξημένη επένδυση  για τα δεδομένα της κινηματοθέασης στην Ελλάδα. Ο κινηματογραφικός προγραμματισμός του «ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΥ» διαφοροποιείται από όλες τις αίθουσες της Ελλάδας. Στέγασε μέχρι σήμερα πλήθος φεστιβάλ και αφιερωμάτων υπό την αιγίδα διαφόρων ιδιωτικών και δημοσίων πολιτιστικών φορέων με μεγάλη επιτυχία συνήθως, χωρίς ποτέ να απομακρυνθεί από την προβολή ταινιών πρώτης προβολής της κινηματογραφικής αγοράς. Ενδεικτικά αναφέρουμε τη φιλοξενία του Φεστιβάλ κινηματογράφου του Βερολίνου (τρις), το Φεστιβάλ Λατινοαμερικάνικου κινηματογράφου (δις) υπό την σκέπη των οικείων πρεσβειών και του ελληνικού Υπουργείου Πολιτισμού, τα αφιερώματα του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, τις πρεμιέρες ταινιών με ταυτόχρονη διοργάνωση πάρτυ με έλληνες (αλλά ενίοτε και ξένους) djs, το πρώτο gay & lesbian film festival στην Αθήνα και τη συνεργασία του τα τρία τελευταία χρόνια με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Το 2008 φιλοξένησε και συνδιοργάνωσε με μεγάλη επιτυχία το πρώτο Φεστιβάλ Κινηματογράφου επιστημονικής φαντασίας για ενήλικες («SFF rated»), που επαναλήφθηκε και το 2009, το Πανόραμα Ευρωπαϊκού κινηματογράφου της Ελευθεροτυπίας για τρεις συνεχόμενες χρονιές, το αφιέρωμα «”drinking cinema” του Μικρού Πολυτεχνείου, το διεθνές διαγωνιστικό φεστιβάλ μικρού μήκους “BETTING ON SHORTS” που γίνεται ταυτόχρονα σε πολλές πόλεις της Ευρώπης, καθώς και τη Z-DAY του παγκόσμιου νέου κινήματος ZEITGEIST, που πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα στις περισσότερες πόλεις του κόσμου. Παράλληλα είναι ο μοναδικός κινηματογράφος μίας οθόνης που έχει επαναλαμβανόμενες μεταμεσονύκτιες προβολές κάθε εβδομάδα, λόγω του «νυκτερινού» ύφους των ταινιών που επιλέγει και του κοινού που πλέον πιστεύει  ότι εμπιστεύεται τις επιλογές του, δεδομένου δε ότι το φουαγέ του κινηματογράφου λειτουργεί και ως αυτόνομο bar.

Ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του χώρου αυτού μας έκανε να καταλήξουμε σε αυτή την επιλογή μας. Ο καλλιτεχνικός χαρακτήρας του θεωρήσαμε πως ταιριάζει ιδιαίτερα στο προφίλ του event που θα επιθυμούσαμε να οργανώσουμε καθώς έχει ως απώτερο σκοπό του τη συμβολή μας στη βοήθεια ενός ιδρύματος για παιδιά αλλά ταυτόχρονα να πραγματοποιήσουμε μια εκδήλωση που θα μπορεί να προσφέρει διασκέδαση και μια καλλιτεχνική νότα σε όλους όσους επιλέξουν να την επισκεφτούν. Ο Μικρόκοσμος διαθέτει έναν χώρο με πολύ όμορφη αισθητική που θεωρούμε ότι θα ταίριαζε σε έναν τέτοιο σκοπό καθώς συνδυάζει τις αίθουσες στις οποίες γίνεται η προβολή των ταινιών, τον υπόλοιπο χώρο που έχουμε την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε για τα καλλιτεχνικά δρώμενα και ένα bar το οποίο θα προσφέρει ποτά σε όλους όσους προσέλθουν. Μεγάλο πλεονέκτημα αποτελεί το γεγονός πως βρίσκεται στη λεωφόρο Συγγρού, ένα κεντρικό σημείο στο οποίο η πρόσβαση του κόσμου είναι πολύ εύκολη καθώς ο η περιοχή επικοινωνεί με σχεδόν όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Για να εστιάσουμε περισσότερο στο ύφος του event θα πρέπει να προχωρήσουμε στο τι ακριβώς θα περιλαμβάνει. Εκδήλωση φιλανθρωπικού χαρακτήρα που θα έχει ως σκοπό τη συμβολή όλων όσων θα παραβρεθούν στη βοήθεια που επιθυμούμε να προσφέρουμε σε ένα φιλανθρωπικό ίδρυμα που θα επιλέξουμε, την διασκέδαση του κόσμου που θα τιμήσει την εκδήλωση με την παρουσία του καθώς και μια ευχάριστη πινελιά μορφωτικού χαρακτήρα. Τον χώρο του Μικρόκοσμου θα γεμίσουν γωνίες οινοποσίας, stand με χειροποίητες δημιουργίες, οι επισκέπτες θα έχουν την δυνατότητα συμμετοχής σε εικαστικές τέχνες, θα υπάρχει stand του φιλανθρωπικού ιδρύματος που θα επωφεληθεί από την εκδήλωση καθώς και deejay αλλά και θα πραγματοποιηθεί η προβολή μιας ταινίας. Σκοπός μας ήταν η εκδήλωση να έχει έναν φιλικό προς το κοινό χαρακτήρα και ένα χαλαρό ύφος. Ο ι επισκέπτες θα έχουν την δυνατότητα με την είσοδό τους να απολαύσουν το κρασί εξαιρετικής ποιότητας που θα μας δοθεί μέσω προσφοράς και θα διατίθεται σε όλους από το bar καθώς και να πάρουν όποιο ποτό επιθυμούν. Καλλιτέχνες θα παρουσιάσουν στο κοινό τις χειροποίητες δημιουργίες τους και όλοι θα έχουν την δυνατότητα να αγοράσουν τα αντικείμενα αυτά η απλώς να τα θαυμάσουν. Καθώς η εκδήλωση έχει ως απώτερο σκοπό να βοηθήσει παιδιά επιθυμία μας ήταν να περιλαμβάνει και ασχολίες που θα ενδιέφεραν τις μικρότερες ηλικίες, έτσι συμπεριλάβαμε καλλιτεχνικά δρώμενα όπως άτομα που θα βρίσκονται εκεί και θα φτιάχνουν μπαλόνια για τους μικρούς μας επισκέπτες και καλλιτέχνες που θα βοηθάνε τα παιδιά να διασκεδάσουν δημιουργώντας τα δικά τους έργα τέχνης. Εφόσον πρόκειται για έναν κινηματογράφο θεωρήσαμε πως το κατάλληλο θα ήταν να εκμεταλλευτούμε τους ειδικά διαμορφωμένους χώρους που διαθέτει και έτσι το πρόγραμμα της εκδήλωσης θα συμπεριλάβει και την προβολή μιας ταινίας που για την ακρίβεια θα προβληθεί τρείς φορές μέσα στην ημέρα της εκδήλωσης.

Η επιλογή της κατάλληλης επικοινωνίας, αποτελεί ένα από τα πιο κομβικά σημεία στην διοργάνωση μια εκδήλωσης. Η στρατηγική προώθηση και προβολή του event στο κοινό-στόχος, συσχετίζεται άμεσα με την επιτυχημένη ή μη έκβαση αυτού. Συνεπώς γίνεται σαφές, πως η αναζήτηση των κατάλληλων τεχνικών και μέσων προβολής, κατά την διαδικασία σχεδιασμού της εκδήλωσης, υπήρξε θεμελιώδης.

Ποια είναι τα μηνύματα που θέλουμε να επικοινωνήσουμε? Τι θέλουμε να πούμε?

Το παρόν αποτέλεσε και το πρώτο ερώτημα, με το οποίο βρεθήκαμε αντιμέτωποι στην διαδικασία οργάνωσης της προώθησης της εκδήλωσης μας. Επιλέξαμε να δώσουμε έμφαση σε δύο κύρια στοιχεία κατά τον σχεδιασμό της επικοινωνιακής προβολής της εκδήλωσης στο κοινό μας. Το ένα είναι ο φιλανθρωπικός χαρακτήρα του event και το άλλο το «fun» στοιχείο της διασκέδασης και του πάρτι που αυτό εμπεριέχει.

Σε ποιόν θέλουμε να μιλήσουμε ?Ποιο είναι το κοινό μας?

Το εν λόγω ερώτημα, αποτέλεσε το επόμενο που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε σχετικά με την χάραξη της επικοινωνιακή πολιτικής του επικείμενου event μας. Για να εξασφαλιστεί η αποτελεσματική επικοινωνία των επιθυμητών μηνυμάτων, κρίνεται απαραίτητη η γνώση του κοινού που πρόκειται να προσλάβει τα εν λόγω μηνύματα. Οφείλουμε να μιλήσουμε στην γλώσσα του κοινού μας, προκειμένου αυτό να κατανοήσει τι του λέμε.

Κατόπιν σχετικής έρευνας, επιλέξαμε να απευθυνθούμε τα κάτωθι target-groups:

Γυναίκες με παιδιά, 25-40 ετών. Κάτοικοι αστικών κέντρων, μεσαίας και ανώτερης κοινωνικής τάξης, εργαζόμενες και μη, δραστήριες, με φιλανθρωπική συνείδηση, που ενδιαφέρονται για τα πολιτιστικά και απολαμβάνουν τον  ποιοτικό οικογενειακό χρόνο.



Γυναίκες και Άνδρες 15-24 ετών. Κάτοικοι αστικών κέντρων, νέοι, μαθητές, φοιτητές με έντονη δραστηριότητα, φιλανθρωπική συνείδηση και «όρεξη»  για κάτι διαφορετικό στην διασκέδασή τους.



Πως θα επικοινωνήσουμε τα μηνύματα μας ?Ποια μέσα θα χρησιμοποιήσουμε?

Μετά τον καθορισμό των μηνυμάτων και την συγκεκριμενοποίηση του κοινού-στόχος του event, σειρά έχει η επιλογή των κατάλληλων μέσων προβολής, ώστε να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότερη προσέγγιση του target-audience. Τα μέσα που επιλέξαμε για την προβολή της εκδήλωσης είναι τα εξής:

Social media

·         Δημιουργία σελίδας του event στο Facebook με ανάρτηση φωτογραφιών και ενημερώσεων.

·         Δημιουργία twitter και blogs,με ενημερώσεις σχετικές με το event ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

·         Ανάρτηση σχετικού οπτικοακουστικού υλικού(video) στο YouTube.

Διαδίκτυο

·         Ενημέρωση σχετικά με την διεξαγωγή του event στον ηλεκτρονικό ιστιότοπο του microcosmοs.

·         Συγγραφή άρθρων στο online περιοδικό ελculture,καθώς και στην διαδικτυακή έκδοση της εφημερίδας metrogreece.

Έντυπα μέσα

·         Άρθρα στα free press έντυπα :Lifο, A.V και metro

Υπαίθρια διαφήμιση

·         Διανομή φυλλαδίων

·         Τοιχοκόλληση αφίσας

Ραδιόφωνο

·         Ραδιοφωνικά σποτ, στο spam radio και indie radio

Σκοπός  του event υπήρξε η ανεύρεση πόρων για λογαριασμό του φιλανθρωπικού ιδρύματος Φλόγα.
Πατήστε ΕΔΩ, για να δείτε το οπτικοακουστικό υλικό της παρουσίασης της εκδήλωσης μας, Art and Aid bazaar!
Enjoy!


RESTLESS EVENTERS

Βασιάδη Σίβυλλα
Αργυροπούλου Αναστασία
Καρατζά Βασιλεία
Τριχείλη Μυρτώ
Παπαργύρη Ηλάνα
Χαριτωνίδη Μαίρη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου